Danes je 2.5.2024

Input:

Ur. l. RS 1401/2015, Pravilnik o potrjevanju učbenikov, z dne 3.6.2017

Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček. Osnovni predpis je povzet po PISRS (Pravno-informacijski sistem Republike Slovenije). Nadaljnje posodobitve so pripravljene v uredništvu založbe Verlag Dashöfer.
PRAVILNIK
o potrjevanju učbenikov



Zadnja sprememba
Številka
Veljavno od
Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o potrjevanju učbenikov
1511/2017
3. 6. 2017
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem pravilnikom se ureja način in postopek potrjevanja učbenikov, ki so namenjeni učencem, dijakom in udeležencem izobraževanja odraslih (v nadaljnjem besedilu: udeleženci izobraževanja).
2. člen
(1)  Učbenik je osnovno učno gradivo za doseganje vzgojno-izobraževalnih ciljev in standardov znanja, opredeljenih v učnem načrtu oziroma katalogu znanja. Z didaktično-metodično organizacijo vsebin in prirejeno likovno ter grafično opremo podpira poučevanje in učenje. Vsebina in struktura učbenika omogočata samostojno učenje udeležencev izobraževanja in pridobivanje različnih ravni ter vrst znanja. Učbenik je vezan na šolski predmet oziroma modul in določeno stopnjo izobraževanja. Učbenik je tudi berilo kot zbirka besedil, izbranih skladno s cilji učnega načrta.
(2)  Učbenik je lahko v tiskani, elektronski ali v tiskani in elektronski obliki.
(3)  Učbeniki v elektronski obliki (v nadaljnjem besedilu: e-učbeniki) so razvrščeni v dve ravni. V prvi ravni so digitalizirani učbeniki (v nadaljnjem besedilu: d-uc?beniki), ki so elektronske izdaje tiskanih uc?benikov in vsebujejo samo besedilo in slike. V drugi ravni so interaktivni učbeniki (v nadaljnjem besedilu: i-uc?beniki), ki vkljuc?ujejo interaktivne elemente, konstrukcije in interaktivne naloge z večkratno povratno informacijo v besedilo. I-učbenik lahko omogoc?a shranjevanje odgovorov in spremljavo uporabnika.
(4)  Učbenik v tiskani obliki in d-učbenik za doseganje vzgojno-izobraževalnih ciljev ne zahtevata neposrednega vpisovanja in vrisovanja rešitev ter odgovorov na vprašanja.
3. člen
(1)  Pristojni strokovni svet potrdi učbenik, ki:
-  je skladen s cilji sistema vzgoje in izobraževanja v Republiki Sloveniji, določenimi v zakonu, ki ureja organizacijo in financiranje vzgoje in izobraževanja,
-  je po ciljih, standardih znanja in vsebinah usklajen z veljavnim učnim načrtom oziroma s katalogom znanja,
-  je skladen s sodobnimi spoznanji stroke oziroma strok, ki opredeljujejo predmet ali poklicno področje,
-  je metodično-didaktično ustrezen,
-  v skladu z normativi in merili, ki jih sprejme Zavod Republike Slovenije za šolstvo, prispeva k znižanju teže šolskih torbic,
-  je primeren razvojni stopnji in starosti udeležencev izobraževanja,
-  je jezikovno pravilen in ustrezen, tehnično ustrezen in estetsko ter vizualno ustrezno oblikovan.
(2)  Za učbenike prvega vzgojno-izobraževalnega obdobja je obvezna tudi ocena razvojno psihološke