Danes je 2.6.2024

Input:

Ukrepi povezani z osebnimi dohodki po ZDUPŠOP (PKP10) za dejavnosti zdravstva in s tem povezane dejavnosti

23.2.2022, , Vir: Verlag DashöferČas branja: 12 minut

4.1.3.11 Ukrepi povezani z osebnimi dohodki po ZDUPŠOP (PKP10) za dejavnosti zdravstva in s tem povezane dejavnosti

mag. Brigita Rajšter Vranović

Deseti paket protikoronskih ukrepov (t.i. PKP10) oziroma Zakon o dodatnih ukrepih za preprečevanje širjenja, omilitev, obvladovanje, okrevanje in odpravo posledic COVID-19 (Uradni list RS, št. 206/2021; v nadaljevanju ZDUPŠOP), ki velja od 30. 12. 2021, vpliva na številne zakone in različna področja, tudi v zvezi z osebnimi dohodki v dejavnosti zdravstvo in s tem povezanih dejavnosti.

Ustavno sodišče začasno zadržalo določitve višjega najvišjega plačnega razreda zdravnikov in zobozdravnikov po 48. člena ZDUPŠOP (PKP10)

Deseti paket protikoronskih ukrepov (PKP10) oziroma Zakon o dodatnih ukrepih za preprečevanje širjenja, omilitev, obvladovanje, okrevanje in odpravo posledic COVID-19 (Uradni list RS, št. 206/2021; v nadaljevanju ZDUPŠOP) je v 48. členu določil, da lahko zaposleni, ne glede na drugi odstavek 7. člena Zakona o sistemu plač v javnem sektorju (Uradni list RS, št. 108/09 – uradno prečiščeno besedilo, 13/10, 59/10, 85/10, 107/10, 35/11 – ORZSPJS49a, 27/12 – odl. US, 40/12 – ZUJF, 46/13, 25/14 – ZFU, 50/14, 95/14 – ZUPPJS15, 82/15, 23/17 – ZDOdv, 67/17 in 84/18; v nadaljnjem besedilu: ZSPJS), v plačni podskupini E1 – Zdravniki in zobozdravniki na delovnih mestih in v nazivih dosežejo največ 63. plačni razred za obdobje do 31. decembra 2022.

Ustavno sodišče RS je v zvezi s to določbo prejelo zahtevo za oceno ustavnosti, v katerem zatrjujejo, da je bil v postopku njegovega sprejemanja kršen drugi odstavek 90. člena Ustave, ker 48. člen ZDUPŠOP ne pomeni nujnega ukrepa, ki bi bil povezan z odpravo posledic nalezljive bolezni COVID-19 in zato ne spada v materijo interventnega zakona.

Ustavno sodišče je dne 10. 2. 2022 sprejelo Sklep o začasnem zadržanju izvrševanja 48. člena Zakona o dodatnih ukrepih za preprečevanje širjenja, omilitev, obvladovanje, okrevanje in odpravo posledic COVID-19 (Uradni list RS, št. 17/22), s katerim se izvrševanje 48. člena Zakona o dodatnih ukrepih za preprečevanje širjenja, omilitev, obvladovanje, okrevanje in odpravo posledic COVID-19 (Uradni list RS, št. 206/21) do končne odločitve Ustavnega sodišča zadrži, saj je ocenilo, da bi izvrševanje morebiti protiustavnega 48. člena ZDUPŠOP povzročilo hujše škodljive posledice, kot če se morebiti ustavnoskladen 48. člen ZDUPŠOP do končne odločitve Ustavnega sodišča ne bi izvrševal.

Obrazložitev:

Ustavno sodišče je v sklepu v