Na Ustavnem sodišču je od 05.02.2021 pod zadevo U-I-27/21 zahteva za oceno ustavnosti 21. in 22. člena Zakona o interventnih ukrepih za pomoč pri omilitvi posledic drugega vala epidemije COVID-19 (Uradni list RS, št. 203/2020 - ZIUPOPDVE). (Vir: Ustavno sodišče)
Kaj se lahko zgodi, v primeru da Ustavno sodišče začasno zadrži ali razveljavi interventni predpis?
Po posvetovanju s pravniki, ki odgovarjajo na vaša vprašanja, je najbolje, da:
V izogib morebitnim nadaljnjim zapletom, bi bilo najustrezneje, da se do odločitve o ustavnosti (vključuje tudi zadržanje) predpisa, ne odpoveduje delovnega razmerja na tej podlagi iz 21. oziroma 22. člena ZIUPOPDVE.
Kot so predvideli pravniki, ki odgovarjajo na vaša vprašanja, je lahko potek sledeči:
Če bo ustavno sodišče zadržalo izvajanje spornih 21. in 22. člena Zakona o interventnih ukrepih za pomoč pri omilitvi posledic drugega vala epidemije COVID-19 (Uradni list RS, št. 203/2020 - ZIUPOPDVE), bo s sklepom o zadržanju izvajanja zakona določilo način izvršitve zadržanja. Sklepamo, glede na namen, da se bodo postopki odpovedi prekinili.
Ob tem je pomembno, kakšna bo končna odločitev ustavnega sodišča:
- če npr. ne bo zadržalo izvajanja in bo npr. razveljavilo določbi, bo to imelo učinek » za naprej«, saj razveljavitev začne učinkovati naslednji dan po objavi odločbe o razveljavitvi, oziroma po poteku roka, ki ga je določilo ustavno sodišče.
- če ustavno sodišče odpravi zakon, pa odprava učinkuje »za nazaj«, torej je potrebno odpraviti škodljive posledice, ki so nastale zaradi protiustavnosti ali nezakonitosti zakona. V konkretnem primeru bi to pomenilo, da vsaj opravljena dejanja delodajalca ne bi imela učinka, kot da jih ni bilo.
Glede na navedeno je treba pretehtati možne posledice in upoštevati tudi, da morda zaradi zadržanja ne bo mogoče (do konca) izpeljati odpovedi.